Minä olen Hanna

Moi! Mä olen Hanna: uskoisin ystävien käyttävän kuvailuun muun muassa adjektiiveja itsenäinen, avoin ja sosiaalinen. Valmistuin 2018 palveluliiketoiminnan tradenomiksi ja nyt työskentelen  palvelumuotoilijana oman intohimoni, eli palveluiden, parissa. Aiempi työkokemukseni koostuu pääasiassa asiakaspalvelusta muodossa tai toisessa ja tuntuukin hyvin luontevalta opiskella ja työskennellä aiheen parissa, josta on käytännössä jo vahva pohja.

Pienenä minusta piti tulla kaikkea välillä presidentti ja hevoskuiskaaja – haaveilijaluonteena urahaaveenikin vaihtui aina päivästä riippuen: tänään saatoin olla lähtemässä vapaaehtoiseksi Argentiinaan hoitamaan gorillavauvoja ja huomenna päätin ryhtyä ratsupoliisiksi. Teini-iän paikkeilla halusin palavasti opettajaksi, kunnes sikainfluenssaepidemian vuoksi muiden mukana otin rokotuksen, josta sairastuin krooniseen narkolepsia-katapleksiaan.

Aiemmat urahaaveet olivat siis mennyttä ja hetkittäin tuntui että niin myös koko ura. Löysin kuitenkin ympärilleni mahtavia ihmisiä, joiden tukemana rakensin romuttuneen elämäni uudestaan ja opettelin elämään käsikädessä sairauteni kanssa. Häilyttyäni itseni ja sairauteni rajamailla muutaman vuoden, opettelin myös löytämään oman itseni, mikä tänä päivänä näkyy ulospäin rohkeutena, persoonana ja omien vahvuuksien sisäistämisenä. Päätin, että tästä selvittyäni, mikään ei enää tulisi pidättelemään minua – eikä ole pidätellytkään.

Vuosi sitten olisin vielä ahnaasti tahtonut sanoa isona olevani miljonääri, yrittäjä ja ennennäkemättömän menestynyt bisnesnainen. Viime aikoina yhdeksi elämäni arvoksi on kuitenkin noussut elämän kokonaisvaltainen rikkaus: ei vain taloudessa, vaan myös rakkaudessa, ihmissuhteissa, kokemuksissa ja ajatuksissa. Asioita pohdittuani, olen tullut lopputulokseen, että tärkeintä on saada toteuttaa itseään ja nauttia jokaisesta päivästä. Olla onnellinen.

Tämä blogi on syntynyt kunnianhimoisten unelmien, polttavan tahdonvoiman ja murskaavan asenteen synnyttämänä. Olen suunnitellut jotain mahtavaa juuri sinulle!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tuplatimantti

Työkalu: Asiakaspersoona

Työkalu: Business Model Canvas